مسیر FTTH چگونه است و هر کدام از تجهیرات در FTTH چه کاری انجام میدهد ؟

,

به صورت کلی مسیر فیبر نوری در بستر FTTH از مرکز مخابراتی تا منزل یا محل کار شما با شرح تجهیزات پسیو و یا اکتیو به صورت زیر می باشد :

تصویر کلی FTTX
تصویر کلی FTTX

ابتدای مسیر OLT در اتاق کابل مخابرات قرار دارد و فرستنده نور می باشد .این تجهیز اکتیو کنترل تمامی سرویس های مخابراتی بر بستر FTTH و تانوما را بر عهدا دارد و تنظیماتی مدیریتی اینترنت و سیپ فون ها و … بر روی این دستگاه توسط کارشناس بخش اکسس مخابرات انجام می پذیرد .

اتاق کابل مخابرات
اتاق کابل مخابرات

در ادامه مسیر فیبر نوری بوسیله کابل 144 یا 72 کر در زیر زمین مسیر خود را ادامه میدهید و در این مسیر حوضچه های مخابراتی و منهل های مخابرات برای دسترسی راحت تر در فواصل چنصد متری قرار می گیرد . در داخل حوضچه این فیبر برای انشعاب از باکس مفصل استفاده می کند . شما در زیر عکس حوضچه مخابراتی و مفصل را مشاهده می نمایید :

فیبر نوری در بستر FTTH بعد از انشعاب از مفصل در ادامه مسیر به ODC می رسد و این بار در ODC در دسترس کارشناسان مخابرات قرار می گیرد .

در ادامه مسیر فیبر نوری دوباره به حوضچه های مخابراتی برمی گردد و در مکان های مشخص شده بوسیله باکس های FAT از زمین بیرون می آید . قرار دادن ODC در مسیر برای دسترسی بهتر و مدیریت بهتر می باشد . FAT در روی زمین در نزدیکی مشترکین قرار میگیرد و میتوان بوسیله دراپ کابل فیبر نوری از FAT تا داخل پارکینگ و حیاط مشترک کابل کشی کرد و در آنجا یک عدد باکس ATA نصب نمود . سپس از باکس ATA به وسیله دراپ 2 کر به واحد مشترک کابل کشی می شود و OTO در انتهای مسیر نصب می گردد . سپس OTO با یک کابل پچ کورد به مودم فیبر نوری ONT متصل و سرویس FTTH و تانوما برقرار می گردد .

باکس فیبر نوری یا FAT
ONT
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *