هزینه های راه اندازی سرویس اینترنت تانوما و FTTH چقدر می باشد ؟

ثبت نام اینترنت فیبر نوری

قدم اولیه برای ثبت نام اینترنت فیبر نوری و اینترنت پرسرعت در مخابرات بررسی وجود فیبر نوری در نزدیکی محل کار ما و یا منزل ما می باشد . شما می توانید با ثبت نام در سایت فیبر نوری تهران یا در خواست در اینستاگرام TEHRANFTTH از وجود فیبر نوری فعال در نزدیکی خود اطمینان حاصل نمایید . بعد از بررسی های اولیه توسط کارشناسان فیبر نوری تهران و اطمینان از اینکه فیبر فعال در نزدیکی شما وجود دارد شما می توانید به مراکز امور مشترکین مخابرات مراجعه و ثبت نام اولیه فیبر نوری را پس از انتخاب سرویس مورد نظر انجام دهید و یا اگر وقت رفتن به امور مشترکین را ندارید برای ثبت نام اولیه اینترنت مخابرات از کارشناسان فیبر نوری تهران کمک بگیرید .

 

بستر سازی داخلی فیبر نوری و سرویس های FTTH

خوب تا اینجای کار سرویس اینترنت خود را انتخاب و ثبت نام شما در مخابرات انجام شده است اما صرفا این کافی نیست . باید بستر فیبر نوری در منزل یا محل کار شما وجود داشته باشد .بستر FTTH به این صورت می باشد که با توجه به تعداد واحد های محل سکونت یا دفتر کار شما باکسی با نام ATA یا FAT در پارکینگ نصب می شود . مثلا برای یک ساختمان 8 واحدی یک باکس ATA 8 PORT یا FAT12 پورت نصب می گردد . از این باکس کابل فیبر نوری تا داخل واحد شما کشیده می شود و پریز فیبر نوری یا همان OTO در داخل واحد شما نصب می گردد . در دوطرف کابل فیبر نوری پیگتل به وسیله دستگاه فیوژن متصل می گردد و در نهایت به آداپتر نوری متصل می گردد .

OTB

 

بعد از انجام این موارد بستر سازی داخلی به طور کامل انجام شده است تنها کافی است که دستگاه مودم فیبر نوری (ONT) به وسیبه یک عدد پچ کورد فیبر نوری به پریز فیبر نوری با همان OTO متصل گردد .

 

بستر سازی بیرونی FTTH

بستر سازی بیرونی فیبر نوری و کابل کشی و اتصالات فیبر نوری در خیابان ها توسط مخابرات انجام و توسعه می یابد و در مکان هایی که تعداد درخواست فیبر نوری بیشتری وجود داشته باشد این بستر سازی زودتر و بصورت رایگان انجام می شود .

هزینه بستر سازی و کابل کشی فیبر نوری

بصورت میانگین هزینه بستر سازی داخلی و کابل کشی از باکس پارکینگ تا داخل واحد از 750 هزار تومان برای کابل کشی حدود 20 متر شروع می شود و هر چه قدر فاصله بیشتر باشد این مبلغ اضافه می گردد . اگر در بستر سازی داخلی ، باکس پارکینگ یا اگر اسپلیتر فیبر نوری و با متعلقات دیگر فیبر نوری استفاده گردد هزینه این موارد به هزینه بستر سازی داخلی اضافه می گردد .

هزینه مودم فیبر نوری

هزینه مودم فیبر نوری با توجه به قیمت دلار نوسان دارد و از 1500 هزار تومان شروع و تا  10میلیون تومان هم با توجه با مدل مودم متغیر می باشد .

 

29 پاسخ
    • ابراهیم
      ابراهیم گفته:

      سلام
      بستگی به مخابرات هر منطقه دارد.
      که حداقل حدود دو میلیون تومان (سرویس، مودم ، فیبرکشی داخلی) خواهد شد.

      پاسخ
    • AliJabbari
      AliJabbari گفته:

      سلام ،خسته نباشید
      من کل گوگل رو گشتم اما هیچ سایتی ننوشته که کل هزینه های راه اندازی صفر تا صد اینترنت فیبر نوری چقدر میشه با مودم و تعرفه اشتراک اینترنتی کلا سرجمع میشه مبلغش رو ذکر کنید ،خیلی مچکرم ازتون

      پاسخ
  1. Mahdi
    Mahdi گفته:

    باعرض سلام وخسته نباشید. میخواستم بدونم باهمین مودم های adsl هم میشه به فیبر نوری وصل شد یا نه؟؟

    پاسخ
  2. میثم
    میثم گفته:

    سلام / مودم من مدل TP-LINK Archer VR600
    آیا میشه از این مودم برای فیبر نوری استفاده کرد یا باید مودم فیبر نوری هوآوی HG8245H ( سبز رنگ APC) بگیرم ؟

    پاسخ
  3. حسین
    حسین گفته:

    سلام ببخشید تو محله ما قبلا تجهیزات فیبر نوری و این دستگاهایی که کار میذارن نبود و سرعت اینترنتم که فاجعه میخاستم ببینم حالا که این تجهیزات وجود داره اگه با همین مودم adsl اینترنت بگیریم ایا تاثیری میتونه داشته باشه این قضیه و این فیبر نوری و تجهیزاتش رو اینترنت adsl? یا اصلا ربطی نداره؟ گفتم شاید سرعت اینم کمی بیشتر شده باشه مثلا سر اینکه یکی قبلا از adsl استفاده میکرد الان از فیبر نوری و همین پهنای باند بیشتری شاید در اختیار کسایی که از adslاستفاده میکنن قرار بده یا. همچین ارتباطاتی؟؟ میشه لطفاا توضیح بدین.

    پاسخ
  4. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    خیابان پیروزی بلوار ابوذر پل ۴ و ۵ امکان گرفتن سرویس فیبر داره آیا؟

    پاسخ
    • farshad
      farshad گفته:

      هست هزینش بالاس از مرکز مخابرات تا درب منزل کابل فیبر نوری هر 10 متر 400 هزار تومان برای مثال منزل بنده تا مرکز مخابرات 3/5 کیلومتر فاصله دارد حدود 50_60 میلیون هزینه راه اندازی میشه.

      پاسخ
  5. saveeleectric
    saveeleectric گفته:

    ممنون از مطلب خوبتون ,استفاده از فیبر نوری میتونه تو سرعت اینترنتی تاثیر خوبی بزاره البته بستگی به موقعیت مکانی محل زندگی هر شخص هم داره.

    پاسخ
  6. مصطفی
    مصطفی گفته:

    با سلام،میخام بدونم جایی به غیر از مخابرات میتونه برام به طور کامل نصب و راه اندازی کنه؟چون مخابرات غرب برای نک واحد انجام نمیدن و همسایه هامون هم همکاری نمیکنن،ممنون

    پاسخ
    • علی لطفی
      علی لطفی گفته:

      سوال من همینطوره..آیا می‌توان تا جایی به نزدیکی مسیر پنج کیلومتر کمتر البته..خودمون وارد

      پاسخ
  7. MiSHA
    MiSHA گفته:

    سلام
    من یه جایی دیدم که میگفت به جای این که مودم فیبر نوری گرون بخرین یه مودم ارزون بخرین و وصلش کنین به مودم معمولی
    بنظر شما این کار درسته؟

    پاسخ
  8. عرفان
    عرفان گفته:

    سلام .
    شعر ما کلا بسترسازی بیرونیشو نداره
    نمیشه مثلا ما پول بدیم برای خودمون بستر سازی بیرونیشو بکنن
    و اگه میشه،هزینش چقدر میشه

    پاسخ
  9. اسدی
    اسدی گفته:

    سلام ماجایی مستاجریم امکانات فیبرنوری تومجتمع هست آیااگه اقدام به خرید سرویس بکنم موقع
    تخلیه واحد هزینه ای ازجیبم نمیره یاقابل انتقال هست

    پاسخ
  10. حسین
    حسین گفته:

    با سلام
    در مجتمع محل سکونت ما فیبر نوری وجود دارد و سوئیج آن در طبقه پنجم و جود دارد هزینه کابل کشی فیبر با نصب سوکت مربوطه از طبقه پنجم تا طبقه سوم چقدر است ؟
    ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *