چند نوع خط تلفن داریم و انواع تلفنی که توسط مخابرات بر بستر کابلی ارائه می شود چیست ؟

خط تلفن آنالوگ : این نوع خط تلفن رایج ترین نوع خط تلفن در کشور می باشد و بر بستر سیم مسی توسط مخابرات ارائه می شود . بعد از درخواست خط تلفن در صورت خالی بودن پورت در مرکز مخابراتی ، بعد از یک الی 2 هفته کارشناس مخابرات خط تلفن مربوطه را بر بستر مسی دم در مشترک به خریدار و صاحب خط تحویل می شود .خطوط آنالوگ فقط یک خط شهری را به صورت مستقیم در اختیار داخلی ها قرار می دهند.

خط تلفن بر بستر فیبر نوری با سیپ فون Sip Phone : این نوع خط تلفن ،خط تلفن جدید مخابرات می باشد که چند سالی است توسط مخابرات ارائه می شود . اگر شما سیپ فون را از مخابرات خریداری کنید این نوع خط تلفن بر بستر فیبر نوری و FTTH ارائه می گردد .

خط های E1 : خط E1 یا PRI خطوط 4 رقمی یا 5 رقمی ارائه شده توسر مخابرات به شرکت ها و مجموعه های حقوقی می باشد . در این نوع خطوط به شماره 4 یا 5 رقمی با حداکثر ظرفیت ۳۲ کانال می باشد که دو کانال از آن برای همزمان سازی و سیگنالینگ مورد بررسی قرار می گیرد. این یعنی اگر از خط E1 مخابرات استفاده نمایید می توانید از یک شماره شهری، تعداد ۳۰ تماس همزمان را چه برای تماس های خروجی و چه برای تماس های ورودی داشته باشید. این بستر دیگر توسط مخابرات ارائه نمی گردد و ارائه آن مربوط به سالیان قبل می باشد .

خطوط تل سی ، تل بیست و تل ده TELLP30,TELL20,TELL10 : خطوط جدید مخابرات که بصورت چند ظرفیتی و با ظرفیت های 10 کانال و 20 کانال و 30 کانال به افراد حقیقی و حقوقی ارائه می گردد می باشد . این خطوط در دو حالت بر بستر فیبر نوری و FTTH و بر بستر مسی به مشترکین مخابرات واگذار می گردد . شماره ارائه شده در این نوع خطوط توسط مخابرات 8 رقمی می باشد و در دوحالت انتخابی و رندوم به کاربران ارائه می گردد .

خطوط سیپ ترانک : سیپ ترانک ها خطوط جدید 4 رقمی یا 5 رقمی ارائه شده توسط مخابرات به سازمان ها و مجموعه های حقوقی می باشد که با ظرفیت های مختلف از 30 کانال به بالا ارائه می گردد و بصورت سیپ ترانک یک طرفه و سیپ ترانک دو طرفه ارائه می گردد . سیپ ترانک ها بر روی بستر مس و بستر فیبر نوری FTTH توسط مخابرات ارائه می گردد .

همین الان می توانید برای ثبت نام اینترنت فیبر نوری اقدام کنید.

در حال حاضر تعداد خطوط سیپ ترانک و تلسی بسیار محدود می باشد و قیمت های اعلامی از سمت مخابرات حتی به چند صد میلیون تومان هم در برخی از خطوط می رسد .

فقط تغییری که در سال 1402 ایجاد شده است هزینه نگهداری هر لینک سیپ ترانک بر بستر فیبر به ماهی حدود 3 میلیون و هزینه ثبت نام اولیه این خطوط از 50 میلیون تومان آغاز می گردد .

برای درخواست خط سیپ ترانک مراحل زیر باید انجام گردد :

1- ارائه نامه درخواست روی سربرگ شرکت

2- پرکردن و پریت تعهدنامه ها

3- پرکردن پرسش نامه خط 4 رقمی و با 5 رقمی یا همان سیپ ترانک

برای دربافت مشاوره در خصوص خط های 4 رقمی و 5 رقمی می توانید با شماره 09333003236 تماس بگیرید .

فرم های مرتبط با درخواست را میتوانید دانلود نمایید :

دانلود تعهدنامه دربافت خط 5 رقمی

دانلود  نامه درخواست دربافت خط 5 رقمی

دانلود  فرم پرسش نامه خط 5 رقمی دوطرفه

دانلود  فرم پرسش نامه خط 5 رقمی یکطرفه